Retur, ångerrätt & garanti
Retur, ångerrätt & garanti
Retur av varor
Om du inte är 100 % nöjd med ditt köp kan du enkelt returnera det till oss och få pengarna tillbaka, minus en eventuell returavgift. Du har ångerrätt i 45 dagar från beställningsdatumet, efter detta datum är det inte möjligt att returnera produkten.
Så här gör du en retur:
-
Anmäl din retur i vår kundserviceportal
-
Vi skickar en bekräftelse och instruktioner via e-post
-
Kom ihåg att du måste returnera varorna inom 45 dagar från beställningsdatumet
-
Du får pengarna tillbaka senast 14 dagar efter att vi mottagit beställningen
Om du vill returnera flera produkter, t.ex. kläder och en studsmatta (över 20 kg), är det alltid den dyraste returavgiften som debiteras. Det är du som kund som ansvarar för att returvarorna kommer fram till oss. Notera därför paketets kolli-ID när du skickar det från ditt postombud och begär ett kvitto.
Om du inte betalar returfrakten själv dras en returavgift automatiskt av från återbetalningsbeloppet. Om du ångrar ditt köp och vill returnera hela beställningen ska du kontakta kundservice inom 45 dagar från beställningsdatumet och meddela att du vill utnyttja ångerrätten. Returfrakt: Kostnaden måste alltid betalas vid retur, detta gäller även om du ångrar ditt köp. Har du en obetald faktura för din beställning är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatumet. Det gör du på Klarna.se.
Om din vara är skadad, om du inte fått en retursedel eller om du har andra frågor kan du alltid kontakta oss via vår kundserviceportal.
Byta en produkt
Om du vill byta din vara till en annan storlek, färg eller modell ska du returnera varan enligt instruktionerna ovan och göra en ny beställning på den produkt du önskar. När vi har hanterat din retur får du pengarna tillbaka, minus returfrakten. Se ovan för returvillkor och priser för returfrakt.
Om du vid köptillfället har använt en rabattkod, mängdrabatt eller liknande måste du kontakta kundservice för kompensation så att du kan beställa på nytt.
14 dagars ångerrätt
När du handlar hos Evoqueshop.se har du rätt att öppna och prova din vara. Ångerrätten gäller dock inte för hygienprodukter. En avgift kan dras av från din återbetalning om varan returneras i skadat skick.
Om du ångrar ditt köp kan du returnera varan och få pengarna tillbaka. Enligt distansavtalslagen erbjuder Evoqueshop.se 14 dagars ångerrätt. Ångerrätten gäller från den dag du tar emot ditt paket.
Hygienprodukter
Ångerrätten gäller inte produkter som inte kan säljas vidare av hälso- eller hygienmässiga skäl. Detta omfattar exempelvis bröstpumpar, maskiner för modersmjölksersättning, kosmetiska produkter, underkläder m.m. Ångerrätten gäller inte heller produkter med begränsad hållbarhet eller varor som klassas som färskvaror. Undantag görs vid retur av amnings-bh, där bh:n provats med amningsinlägg.
Vid retur av amnings-bh:ar, UV- och badkläder ber vi dig returnera varan i originalförpackning och i oförändrat skick. Detta innebär att varan ska vara oanvänd och att eventuella lappar och förseglingar fortfarande sitter kvar. Vid skadad eller förstörd originalförpackning görs en värdeminskning som bedöms från fall till fall.
Produkter i skadat skick
Om varan har använts mer än vad som krävs för att fastställa dess egenskaper och funktioner förbehåller vi oss rätten att göra ett prisavdrag motsvarande värdeminskningen som uppstått i samband med hanteringen. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Varan måste returneras i det skick den var när den mottogs. Om varan inte returneras i oförändrat skick måste du omedelbart kontakta kundservice som avgör om en retur kan genomföras. Saknas originalförpackningen sker en värdeminskning som bedöms från fall till fall. Du har möjlighet att utnyttja detta inom 60 dagar från köpet.
365 dagars öppet köp vid obruten förpackning
Som kund hos Evoqueshop.se har du 365 dagars öppet köp på varor med obruten försegling. Förpackningen får inte vara skadad eller förstörd på något sätt. Om varor inte har en förpackning men har levererats löst i en kartong ska alla etiketter, klistermärken och märkningar fortfarande sitta kvar på varan. Produkten ska returneras i helt oförändrat skick och får inte ha använts.
Reklamation
Evoqueshop.se säljer alla varor med 60 dagars garanti.
Om du vill reklamera din vara, kontakta vår kundservice. Du kommer då att bli ombedd att skicka oss en beskrivning av felet tillsammans med tydliga bildbevis så att vi kan hjälpa dig i processen.
Garantin täcker endast ursprungliga fabrikationsfel, dvs. fel som fanns på varan vid leverans. Fabrikationsfel ska påvisas och konstateras av Evoqueshop.se. Beroende på situationen kan du erbjudas gratis reparation, en ny produkt eller prisavdrag på originalpriset. Garantin gäller inte om vi inte kan hitta något fel på produkten eller om skadan orsakats av dig som kund.